Fandom

Spamwiki

Mintalevél a spammernek

694oldal a wikin
Add New Page
Vita4 Share

Ha magyar nyelvű spamet kaptál, és úgy gondolod, hogy volna értelme válaszolni a levélküldőnek (például nem szándékosan vétett a törvényi előírás ellen egy engedélykérő spamnél), akkor használd az alábbi mintalevelet:

Tisztelt {név}!

{Dátum} napján kaptam Önöktől a csatolt e-mailt.

Felhívom a figyelmüket, hogy a hatályos magyarországi szabályozás szerint elektronikus úton reklám tartalmú üzenetet csak akkor lehet küldeni, ha azt a felhasználó előzetesen kérte. Az elektronikus kereskedelemről szóló 2001. évi CVIII. törvény 14. §-a kimondja: az információs társadalommal összefüggő szolgáltatás felhasználásával küldött reklámnak világosan és egyértelműen azonosíthatónak kell lennie, amint az hozzáférhetővé válik az igénybe vevő számára. Kizárólag az igénybe vevő egyértelmű, előzetes hozzájárulásával küldhető elektronikus úton, levelezés során reklám.

Az elektronikus levelezési cím személyes adatnak minősül, ezért az 1992. évi LXIII. törvény alapján engedély nélkül nem gyűjthető és használható. Mivel Önök visszaéltek e személyes adatommal, vétséget követtek el, mely pénzbírsággal és akár börtönbüntetéssel is szankcionálható!

Tekintettel arra, hogy Önöktől ilyen tartalmú elektronikus levelet nem rendeltem meg, ezért kérem Önöket, hogy a továbbiakban adatbázisukból töröljenek. Amennyiben ezt nem teszik meg, a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság Hivatalánál eljárást indítok. Az elektronikus hirdetéssel kapcsolatos felügyeleti eljárás bírságának legmagasabb összege jelenleg 500 000 forint, ami többször is kiszabható.

Köszönettel; {Dátum, aláírás}

(A kapcsos zárójelben lévő részek kitöltendőek!)

Jogi.png

Főállású spammerek esetében a hirdetést tartalmazó e-mailre válaszolni komoly hiba, hiszen ezzel csak bizonyítjuk, hogy az adott elektronikus levélcímet használják, olvassa valaki az oda érkező leveleket. A fönti mintalevelet csak abban az esetben ajánlatos használni, ha feltételezhetően olyan személy küldi, aki nincsen tisztában a törvényi szabályozással!

A Wikia-hálózat

Véletlen wiki