FANDOM

A mod_spamhaus egy 2008. augusztusában indult, nyílt forráskódú (GPL) biztonsági modul az Apache HTTP kiszolgálóhoz Linux, és egyéb POSIX platformokra. Célja az, hogy távol tartsa weboldalaktól, fórumoktól az ártó szándékú látogatókat. Blokkolja azon számítógépek hozzáférését, melyek a Spamhaus projekt feketelistáján szereplnek. A feketelista spamelésben, DDoS támadásokban részt vett számítógépek IP-címeit tartalmazza, mely listát az Apache webszerver a DNSBL technikával kérdez meg arról, hogy az aktuális új látogató szerepel-e rajta, vagy sem.

A feketelistára ismert spammer-hálózatok és botneteket alkotó zombi számítógépek IP-címei is felkerülnek, melyek address harvesting módszerrel próbálnának e-mailcímeket gyűjteni weboldalainkról, szeretnének fórumspameket elhelyezni fórumainkon, blogspameket blogjainkon.

Telepítése Szerkesztés

A szoftver meglehetősen friss, így általában a forrás fordításával telepíthetjük a szoftvert:

$ wget http://kent.dl.sourceforge.net/sourceforge/mod-spamhaus/mod_spamhaus05.tar.gz
$ tar zxvf mod_spamhaus05.tar.gz
$ cd mod-spamhaus
$ make
# make install

Sikeres fordítás után az Apache konfigurációjához adjuk:

LoadModule spamhaus_module /usr/lib/apache2/modules/mod_spamhaus.so

Működése Szerkesztés

Ha a weboldalainkat olyan számítógép próbálja letölteni, mely szerepel a Spamhaus feketelistáján, a szoftver megtagadja a hozzáférést, és a következő formájú üzenetet rögzíti a naplóban:

[Thu Sep 11 22:07:30 2008] [crit] [client 78.157.142.31] mod_spamhaus: address
31.142.157.78.sbl-xbl.spamhaus.org is blacklisted. Deny connection to .../forum.php,
referer: ...

Hátrányai Szerkesztés

  • Minden új látogató egy DNS kérést eredményez a webszerveren, ami nagy forgalmú weboldalak esetében komoly terhelésnövekedést eredményezhet.

A Wikia-hálózat

Véletlen wiki