FANDOM

A Nordea egy svéd bank, amely ügyfeleitől összesen nyolcmillió svéd koronát (akkori árfolyamon körülbelül 1,1 millió amerikai dollár) csaltak ki phishing technikájú csalással.

A módszer Szerkesztés

A tizenöt hónapig tartó akció során a csalók összesen 250 ügyfélt csaltak tőrbe a szokásos módszerhez hasonló módon: egy hamis e-mailt küldtek a bank nevében, a levélben pedig egy spamszűrő letöltésére buzdítottak. A program (mely a raking.exe vagy raking.zip fájlnévvel szerepelt) valójában a haxdoor.ki trójai szoftver volt. A program figyelte a fertőzött gép on-line tevékenységét, amikor pedig azt érzékelte, hogy a felhasználó a böngészőt a bank oldalára irányítja, azaz a www.nordea.fi doménra, automatikusan átirányította a programot a pharming technikával készített áloldalra, mely a www.nordea-bank.net URL alatt volt megtalálható. Az itt megadott adatokat a program eltárolta, így az ügyfél jelszavát és belépési nevét is.

Utóélet Szerkesztés

A svéd rendőrség szerint már spammaffia szintű szerveződésre volt szükség az eddigi legnagyobb internetes csaláshoz: a pénzt először az Egyesült Államokba, majd Oroszországba továbbították.

A Nordea az érintett ügyfeleket kártalanította, annak ellenére, hogy a probléma nem az ő biztonsági rendszerükben volt. A bank szerint az ehhez hasonló csalásokat csak az ügyfelek megfelelő tájékoztatásával lehet megelőzni.

Forrás Szerkesztés

A Wikia-hálózat

Véletlen wiki