FANDOM

A POPFile egy 2002-ben megjelent ingyenes, nyílt forráskódú, Perl programozási nyelven írt spamszűrő, melyet John Graham-Cumming készített a Bayesian-szűrés egyik elméletét fölhasználva. A nevét onnan kapta, hogy POP3 elérésen keresztül működik.

Működése Szerkesztés

A POPFile az e-mail-kliens és a mailszerver között dolgozik, a bejövő e-mailek mind áthaladnak rajta. Az üzeneteket a felhasználó által definiált kategóriákba osztja szét. Két gyakori kategória a spam és a nem spam, de ezek mellett lehet privát, céges, meghívók, autó vagy bármi más is.

Bayesian-szűréssel dolgozik, meg kell tanítani, hogy mely szavak fordulnak elő leggyakrabban az egyes kategóriákban. Kezdetben tehát manuálisan kell szétválogassuk az üzeneteinket, de néhány száz osztályott e-mail után már meglepően jó eredménnyel meg tudja mondani a bejövő leveleinkről, hogy azok mely kategóriákba esnek.

Beszúr néhány sort a bejövő e-mailek fejlécébe, mely sorok alapján a kliensprogram (Outlook, Thunderbird stb.) a beépített szűrői segítségével a megfelelő mappákba tudja helyezni az emaileket.

A Wikia-hálózat

Véletlen wiki