Fandom

Spamwiki

PhishTank

694oldal a wikin
Add New Page
Vita0 Share
Phishtank.png

A PhishTank címoldala

A PhishTank egy, a phishing technikája ellen küzdő honlap, amelyen bárki jelezheti, ha csalásgyanús oldalt talál. A weboldal közössége ezután szavazhat arról, hogy a bekerült gyanús lap valóban phishing-e. A laphoz blog is tartozik.

A PhishTank különlegessége, hogy adatbázisát egy nyilvános API-n (Application Programming Interface, Alkalmazásprogramozási Interfész) keresztül bárki lekérdezheti. Ez a lehetőség nagy segítséget nyújt a phishingellenes alkalmazások fejlesztőinek, hiszen így szoftverükhöz nem kell egy új, egyedi adatbázist felépíteniük. Ezt a felületet használja többek között a Firefox 2.0, az Internet Explorer 7 és az Opera 9.1 böngésző is, hogy megvédje felhasználóit az átverésektől.

A hivatalosan 2006 októberének elején indult oldalt az OpenDNS készíti, 2007 februárjára pedig már 80 000-nél is több oldalt jelentettek (ezek közül több mint 19 000 még online volt).

Működése Szerkesztés

Az oldalon regisztrált felhasználó a phishinggyanús oldalt beküldheti, amely aztán megjelenik a listán, így a főoldalon is. Kap egy külön oldalt, amelyen egy képernyőképpel együtt szerepel. A látogatók ezután a regisztrált nevük vállalásával minősíthetik az oldalt aszerint, hogy valóban adathalász vagy sem.

A főoldalon található űrlap segítségével pedig a gyanús oldalakat URL alapján ellenőrizni is lehet, hogy szerepelnek-e az adatbázisban.

A Wikia-hálózat

Véletlen wiki