FANDOM

A pilótaspam egy 2003-ban elterjedt magyar nyelvű spam, amely pilótajátékra buzdított.

Az üzlet lényege Szerkesztés

Az üzenet könnyű pénzkeresettel kecsegtetett: húszdolláros beugró után a feladat nem más, mint ugyanilyen tartalmú e-mailek szétküldése. A pilótajátékok szokásos szabálya szerint minden magunk alá szervezett embertől nekünk is jut egy kis pénz, de a legjobban azok jártak, akik a lánc elején szerepeltek.

Jogi aggályok Szerkesztés

Mivel az interneten is érvényes a büntetőtörvénykönyv, a Btk. 299/C. §-a, mely tiltja és hároméves börtönbüntetéssel fenyegeti a pilótajátékok szervezőit, itt is hatályos:

Pilótaspam
Aki mások pénzének előre meghatározott formában történő és kockázati tényezőt is tartalmazó módon való összegyűjtésén és szétosztásán alapuló olyan játékot szervez, amelyben a láncszerűen bekapcsolódó résztvevők a láncban előttük álló résztvevők számára közvetlenül vagy a szervező útján pénzfizetést vagy más szolgáltatást teljesítenek, bűntettet követ el és háromévi szabadságvesztéssel büntetendő.
   
Pilótaspam

Az üzenet Szerkesztés

A következő rövid levelet kapták a címzettek:

Kedves Internetezö!
Egy nagyon egyszerű, otthon végezhető internetes munkát ajánlok, melynek 
segítségével viszonylag rövid idő alatt meglehetösen tisztességes jövedelemre tehet 
szert! Az ingyenes információhoz hozzájuthat, ha küld egy üres e-mailt az
skovacs6@freemail.hu címre.
subject/tárgy: leírás
Leiratkozás nem szükséges, mert ettől a feladótól nem kap több üzenetet.
Sándor

Ha a csaló választ kapott, egy Microsoft Word dokumentumban elküldte a részletesebb leírást, melyben azt is megtudhatta az érdeklődő, miképpen lehet több ezer üzenetet küldeni névtelenül az interneten.

Forrás Szerkesztés

A Wikia-hálózat

Véletlen wiki