Fandom

Spamwiki

Rejtjelezett e-mail címek

694oldal a wikin
Add New Page
Vita0 Share

Az e-mail címeket gyűjtő robotok a weboldalakat vizsgálva keresnek aktív elektronikus levélcímeket (ezek ellen harcolnak a listamérgező weboldalak). Mivel a robotok többsége a címekben használt kukac karaktert (@) keresi, ezt szokták megváltoztatni.

Ezt a gyűjtési munkát nevezik address harvestingnek. 2003-ig ez volt a legfőbb módszer, de hátránya, hogy sok hamis vagy már halott címet is összegyűjtöttek így a fórumokból, vendégkönyvekből, blogokból, személyes honlapokról stb.

Manuális védekezési lehetőségek Szerkesztés

Nagyito.png Fő szócikk: Address munging

A legegyszerűbb védekezési mód az átvilágítás útján történő címgyűjtésre, ha az e-mail címünket kódolt formában szerepeltetjük az oldalakon (a legtöbb program az egyszerűbb kódot képtelen föloldalni, ám egy embernek ezzel semmi problémája), például felhasznalonev@domain.hu helyett felhasznlonevNOSP@Mdomain.hu, felhasznalonev[at]domain[dot]hu vagy felhasznalonev(ideakukacod)domain.hu stb. alakot használjuk.

Védekezés kóddal Szerkesztés

Gyakori módszer, hogy egy weboldal üzemeltetője egy egyszerű script segítségével a forráskódban rejtetté teszi az e-mail címet, ezt azonban a böngésző már átalakítja, így a felhasználó a jó címet látja. A másik módszer, hogy egy képként illesztik be az adott címet, de szintén jó, ha egy PHP-s űrlappal lehet írni a készítőnek.

A szkriptes változatra egy jó példa a whatPlus, amely szabadon használható. Hasonló módszer a Stop Spam Bots Cold, amely számokká változtatja az e-mail címeket.

Védekezés eldobható e-mail címmel Szerkesztés

Nagyito.png Fő szócikk: Eldobható e-mail

Több weboldal ingyenesen regisztrálható és használható, rövid ideig élő, s ezen idő alatt egy elsődleges címre átirányított, úgynevezett eldobható e-mail címeket kínál.

A Wikia-hálózat

Véletlen wiki