FANDOM

Robert „Robby” Todino, Jr. a XXI. század egyik első spammere, akit a The Time Travel Spammer („az időutazó spammer”) néven ismerünk. Todino az RT Marketing vezetője. A vállalat 2001-ben ötezer dolláros büntetést kapott, ennek kiegyenlítésére azonban érdekes módszert talált ki a férfi: novemberben közel százmillió kéretlen reklámüzenetet küldött el.

Az üzenet Szerkesztés

Az üzeneteket többnyire Bob White vagy Tim Jones néven írta alá, és egy hajmeresztő történetet írt le benne, amely – úgymond – megújítja az univerzumot. A sztori szerint időutazó földönkívüliek visszavitték őt a gyermekkorába. Akkor térítették el, amikor édesapja barátnője drogokkal megmérgezte, de még azt is tudni vélte, hogy a halálát majd Creutzfeldt–Jakob-kór okozza.

Bár a címzettek többsége egyszerű viccnek tartotta az üzenetet, mások egy tudományos-fantasztikus regény hirdetésének vagy e-mail-címeket gyűjtő, address harvesting módszernek tartották. Akik válaszoltak, később arról számoltak be, hogy a levelezésük során Todino meglepő részletességgel, sőt fölkészültséggel válaszolt. Todino a saját elmondása szerint az időutazáshoz szükséges felszereléseket árusított.

Következmények Szerkesztés

Todino új vállalatot alapított PK Marketing néven, de (kivált 2003. után) egyre több támadás érte: több spamellenes oldalon is megjelent és joe job áldozatává is vált.

Robert Todino Sr., a spammer édesapja fiát azzal védte, hogy súlyos pszichológiai problémái vannak, és valóban hisz abban, hogy időutazó. Néha úgy tűnt, hogy mások is hisznek ebben: rossz merevlemezekből és egyéb kacatokból épített „időgépét” az eBay nevű aukciós weboldalon jó áron értékesíthette.

A Wikia-hálózat

Véletlen wiki