FANDOM

Az SMTP késleltetés egy spamellenes technika, melynek célja a bejövő spam mennyiségének csökkentése.

A különféle feketelisták elterjedésével a spammerek egyre inkább zombi számítógépeket használnak leveleik kiküldésére. Ezek nem valódi mailszerverek, hanem egy adott spam küldő programot a számítógép gazdájának tudta és beleegyezése nélkül a háttérben futtató hétköznapi számítógépek.

Ezek a számítógépek megpróbálnak minél rövidebb idő alatt minél több spamet kiküldeni.

Az SMTP késleltetés néhány másodperces várakozást iktat az SMTP párbeszédbe. E várakozást a legitim mailszerverek a szabványok szerint kivárják, azonban ezek a zombi számítógépek gyakran nem. Ha nem várják meg a címzett mailszerver válaszát, hanem folytatják az emailküldést, a bejövő levél visszautasítható.

Kialakulása Szerkesztés

Megfigyelhető, hogy ugyanazon domén azon mailszervere kevesebb spamet kap, melynek internet kapcsolata lassabb. Ennek a spam küldő botok sietős működése, az oka.

Az egyszerű ADSL kapcsolattal rendelkező mailszerver valódi szélessávú kapcsolatra helyezése megnöveli a bejövő spam mennyiségét, hiszen gyorsabban tudja fogadni a sietős spamrobotok adatait.

Az SMTP kapcsolat lassúsága önmagában is egy spamellenes technikává vált.

Beállítása Szerkesztés

Mailszerverenként eltérően, Postfix esetén a következő képpen állítható be:

/etc/postfix/main.cf:
smtpd_client_restrictions =
  sleep 2
  reject_unauth_pipelining

Előnyei Szerkesztés

  • Egyszerű, mailszerver szinten könnyen megvalósítható
  • A felhasználók felé láthatatlan, nem igényel felhasználói szintű beállításokat
  • Nem okoz problémát a legitim mailszervereknek

Hátrányai Szerkesztés

  • Jelent némi terhelésnövekedést mind a küldő, mind a fogadó mailszerveren, hiszen az amúgy rövid (akár csak néhány tized másodperces) TCP kapcsolatot tovább, néhány másodpercig is fent kell tartani. Egy ilyen kapcsolatnál ez nem jelent gondot, ezernél–tízezernél azonban már jelentős erőforrás-foglalás tapasztalható.

A Wikia-hálózat

Véletlen wiki