FANDOM

Sanford Wallace
1968–

Sanford wallace

Álnevei: Spamford

Büntetés: ~950 millió dollár

Sanford Wallace, akit Spam King néven is emlegettek, az 1997-es év egyik legfölkapottabb spammere volt.

Életút Szerkesztés

Wallace 1991-ben már küldözgetett junk faxokat (sőt miatta tiltották meg ezt a hirdetési formát[1]), de csak 1995-ben lépett be egy partnerével Walt Rinesszel a számítógépes spamek világába, amikor vállalata, a Cyber Promotions kémprogramokkal hirdette a saját kémprogramelhárító szoftvereit; ezért az ötletért a férfi egyébként megkapta az 1997-es Ig Nobel-díjat, amely a Nobel-díj paródiája.

A bíróságon Szerkesztés

1996-ban a Cyber Promotions beperelte az AOL-t, mivel a vállalat blokkolta a tőlük érkező leveleket. A 90-es évek során azonban inkább az volt jellemző, hogy őket érik perek: végül már a feketelisták alapvető tagjává vált a vállalat, közben pedig a lehető legkomolyabb negatív kampányt folytatták ellene.

2008 májusában 230 millió dolláros kártérítési pert nyert ellene és társa, Walter Rines ellen a MySpace azért, mert a páros több mint 700 ezer spam üzenetet küldött a felhasználóinak.[2] Eddig ez volt a legnagyobb büntetés Észak-Amerikában, amit spammerek ellen valaha is kiszabtak.

2009 októberének végén egy kaliforniai bíróság 711 millió dolláros kártérítés megfizetésére kötelezte a Facebookkal szemben, mert kéretlen hirdetésekkel árasztotta el az ismertségi hálózati oldal felhasználói profiljainak ezreit.[3] Ez ekkor a második legnagyobb bírság volt, amelyet spamküldésért kiszabtak.[4]

2011-ben adta fel magát az amerikai Szövetségi Nyomozó Irodának (FBI), miután 27 millió közösségi hálózati spamet küldött szét Facebook felhasználóknak. A 43 éves Wallace olyan programot írt, amely kikerülte a Facebook spamszűrőit és olyan, látszólag barátoktól érkező üzeneteket küldött szét a felhasználóknak, amely egy weboldal meglátogatására szólított fel.[5]

Visszavonulás Szerkesztés

1998 áprilisában Wallace bejelentette, hogy visszavonul a spamiparból. A Cyberpromo nevet változtatott, azóta GTMI néven szigorúan csak opt-in típusú leveleket küld, bár egyesek megvádolták kéretlen faxok küldésével.

A férfi nem tűnt el az internetről. 2004. október 8-án a Szövetségi Kereskedelmi Hatóság (FTC) félrevezető módszerek alkalmazásáért beperelte őt és akkori cégét, a SmartBOT-ot. Mivel a kifogásolt tevékenységgel nem hagytak föl, a följelentést megismételték 2006. március 22-én is. Eddigre az évek során Wallace már 4 089 550,48 dollár büntetést fizetett.

Sajtóértesülések szerint jelenleg Las Vegasban DJ-ként dolgozik.[6]

A módszer Szerkesztés

Az FTC által kifogásolt módszer a következő volt: ha egy felhasználó egy bizonyos internetes oldalt Internet Explorer 5 böngészővel nézett meg, egy kémprogram települt a számítógépe merevlemezére, ami hirdetésekkel árasztotta el a képernyőt, kinyitotta a CD-lejátszót, és egyéb dolgokkal bosszantott. A hirdetések a vállalat által forgalmazott kémprogramirtó szoftverek (többnyire a Spy Wiper vagy a Spy Deleter programok) vásárlására szólított föl.

Másik módszere volt, hogy az oldalára látogatók böngészőjébe automatikusan a saját oldalát tette kezdőlapnak. Az F-Secure internetbiztonsági cég figyelmeztetésére aztán fölhagyott ezzel a módszerrel, sőt azzal védekezett, hogy csak véletlenül használta. Ennek ellent mond, hogy az adott számítógépen elhelyeztek egy olyan fájlt, amely ismét átírja a böngésző kezdőoldalára szóló beállításokat, ha a felhasználó megváltoztatja azokat.

Idézet Szerkesztés

Cquote1
Ő a legrosszabbak legrosszabbika, sokan azt gondolták megváltozott, de a legutóbbi adathalászatos akciója és a kémprogramos ügye őt emeli a spam királyi trónra.
   
Cquote2

Brian McWilliams

Forrás Szerkesztés

  1. Index: 700 millió dollárt nyert a Facebook a spamkirálytól
  2. A MySpace 230 millió dolláros kártérítési pere
  3. Azta!: A Facebook 711 millió nyert egy spammer ellen
  4. 168 Óra Online: Iszonyatos bírságot kapott a "spamkirály"
  5. Gépnarancs: Feladta magát a Facebook "spamkirály"
  6. PC World Üzlet: Sitten a spam-királyok?

Kapcsolódó hírek Szerkesztés

A Wikia-hálózat

Véletlen wiki