FANDOM

Sbl.spamwiki.hu

Nospam-6379
Ez az oldal segíthet a spamellenes harcban.

Figyelem! Ez az oldal egy feketelistáról szól. A Spamwiki feketelistáinak használati útmutatója, részletes leírása pedig ide kattintva olvasható.

Az sbl.spamwiki.hu a magyar Spamwiki feketelistája. A szabadon bővíthető Spamwiki Pellengére gyűjti azokat a magyar magánszemélyeket és vállalatokat, akik vagy amelyek spameket küldenek. A szégyenfalra került spammerek leveleiből készül az sbl.spamwiki.hu feketelista.

A szolgáltatás a Mailspect MPP támogatásával működik.

Működése Szerkesztés

A feketelista alapja a Spamwiki Pellengére. Az oda került spamekből azon magyar és külföldi szerverek IP-címeit tartalmazza, melyek a magyar spamek terjesztésében részt vettek.

A spamküldő szerverek és a spamben reklámozott weboldalak neveit az shbl.spamwiki.hu feketelista tartalmazza.

A feketelista nem tartalmaz törvényes spameket küldő szervereket, azok várhatóan egy későbbiekben induló külön feketelistára kerülnek majd fel.

A listát levelezőszerverek üzemeltetői tudják felhasználni. Szervereiken beállíthatják azt, hogy a spamterjesztésben korábban részt vett szerverektől azok ne fogadjanak el emaileket.

Története Szerkesztés

Az sbl.spamwiki.hu feketelista a SpamTerjesztok utóda, annak DNSBL alapú megvalósítása.

Tesztüzemét 2010. augusztus 4-én kezdte meg.

Kapcsolódó oldalak Szerkesztés

Feketelista Szerkesztés

Szócikkek Szerkesztés

A Wikia-hálózat

Véletlen wiki