Fandom

Spamwiki

Scott Richter

694oldal a wikin
Add New Page
Vita0 Share
Scott Richter

Nopicture.png

Álnevei: nincs

Büntetés: 13+ millió dollár

Scott Richter egy amerikai spammer, aki hosszú időn keresztül a The Spamhaus Project listájának kétszáz legaktívabb spammere között szerepelt. Spam King (Spamkirály) néven emlegették.

Tevékenysége Szerkesztés

Weboldala, a Optinrealbig.com nevében küldött 2003-ban körülbelül százmillió e-mailt naponta, az év végére pedig 38 milliárd levélről beszéltek. Ezekben az üzenetekben a legveszélyesebb iraki terroristavezérek arcképével gyártott játékkártya-paklikat hirdetett. Már 40 000 csomag kártyát eladott, de a gyártást még meg sem kezdte.

Richter mindig szívesen nyilatkozott az ügyről, szerinte ugyanis ő minden szabályt betartott: valódi e-mail címmel, azonosítható tárgysorral küldte az üzeneteket, illetve a CAN-SPAM törvény szerint biztosította az opt-out rendszer működését is. A Microsoft ennek ellenére beperelte, a New York Attorney General pedig ötvenezer dolláros pénzbírságra büntette.

Az ügy 2005-ben is folytatódott, sőt bekapcsolódott Richter édesapja, Steven Richter is, fia védőügyvédjeként. Végül 2005. augusztus 9-én a Microsoft bemutatott egy nyílt levelet, amelyből kiderült: a férfi vállalta, hogy hétmillió dollárt fizet a vállalat kártérítésére. A Microsoft ezt nem fogadta el, és bírósághoz fordult, összesen ugyanis 18 000 000 dollárt követeltek.

Büntetés Szerkesztés

2008-ban a MySpace pere nyomán ítélték 6 millió dolláros büntetésre Scott Richtert, illetve jelenlegi cégét, a Media Breakaway-t. Phishing technikával szerzett meg MySpace felhasználói fiókokat, és ezekről küldött ki reklámüzeneteket a többi MySpace felhasználónak, mely üzenetek a consumerpromotionscenter.com oldalt reklámozták. Richter közleményében azt tudatta, hogy örül a bíróság döntésének, mert a MySpace eredeti követelése 95%-kal magasabb összeg volt.[1]

Forrás Szerkesztés

  1. Techworld: MySpace spammer handed $6 million bill (angol)

Kapcsolódó hivatkozások Szerkesztés

A Wikia-hálózat

Véletlen wiki