Fandom

Spamwiki

Sender ID

694oldal a wikin
Add New Page
Vita0 Share

A Sender ID a Microsoft által kidolgozott, 2006-ban megjelent levélhitelesítő rendszer, amely célja, hogy egy DNS-alapú hitelesítés után az e-mail küldője is pontosan azonosítható legyen. Gyakori módszer ugyanis a spameket küldőknél, hogy a spoofing technikájával meghamisítják a küldő nevét, így olyan embert keverhetnek spamküldés gyanújába, aki valójában teljesen ártatlan. A rendszer a GNU Szabad Dokumentációs Licenc alapján szabadon fölhasználható.

Története Szerkesztés

1998-ban Jim Miller levélben hívta föl Paul Vixie figyelmét egy új technikára, amely módszerre, amellyel kiszűrhetők a hamisított levelek. 2002. június 6-án Vixie publikálta a Repudating Mail-Form protokollt. Később ezekből alakult ki a Hadmut Danisc-féle Reverse MX és Gordon Fecyk Designated Mailer Protocol-ja (DMP). Ezeket használta föl 2003-ban Meng Weng Wong a Sender Policy Framework (SPF) elkészítéséhez. Ezután a Microsoft a Caller ID nevű javaslatából és az SPF-ből megalapított a Sender ID-t, melyet 2005. december 8-án mutatták be.

Működés Szerkesztés

Az eljárás lényege, hogy a Sender ID azonosítja azokat a gépeket, amelyek egy bizonyos doménról jogosultak üzenet küldésére. Ehhez azonban át kellene állítani a levelező rendszereket és a DNS-beállításokat is.

A program menete a következő:

  1. A küldő elküldi a levelet
  2. A címzett szervere megkapja az üzenetet
  3. A szerver ellenőrzi az SPF-bejegyzést a DNS-ben
  4. Amennyiben a küldő IP-je megegyezik a bejegyzett és publikált IP-címmel, elfogadja az e-mailt

Problémák Szerkesztés

Bár a módszer szabadon fölhasználható, mégsem a szabad szoftvereknél szokásos licenc alapján adta közre a Microsoft. A kisebb változtatások és megkötések miatt a használata egyelőre kérdéses.

Dokumentációk Szerkesztés

Források Szerkesztés

A Wikia-hálózat

Véletlen wiki