FANDOM

A Sender Policy Framework (SPF) egy nyílt szabvány, amely megakadályozza az e-mailek fejlécének meghamisítását 2003-ban az SMTP továbbfejlesztéseként mutatta be Meng Weng Wong, és ez lett a Sender ID elődje.

Működése Szerkesztés

A domén tulajdonosa a domain TXT-rekordjában publikálja az SPF-információkat. Mikor valaki az adott doménről levelet kap, egy DNS-lekérdezés alapján megtudható, hogy egyeznek-e ezzel a levélben található fejléc adatai.

Használata Szerkesztés

domain.hu   IN SOA ...
...
      TXT "v=spf1 mx a:pluto.domain.hu include:gmail.com -all"

A fönti kóddal definiálható, hogy az SPF 1-es verzióát használjuk, a domén MX-kiszolgálói, valamint a pluto.domain.hu küldhetnek levelet a domain.hu domén nevében. Amit a gmail.com hamnek gondol, azt a doménünk automatikusan legitim levélnek tekinti, de más gépek nem küldhetnek a domain.hu nevében levelet.

A rendszer használatához a fogadó félnek is ismernie kell a programot.

Hátránya Szerkesztés

Előfordulhat, hogy egy SPF-et használó személy nem a beállított doménről szeretne levelet küldeni, mert például egy nem biztonságos internetkávézóban van. Ebben az esetben nem tüntetheti föl feladóként a saját címét.

A módszer nem terjedt el teljesen, de a spammerek már jól ismerik. Nem a spamek ellen hasznos, csak azt akadályozza meg, hogy egy bizonyos domén nevében küldjenek elektronikus leveleket.

Forrás Szerkesztés

A Wikia-hálózat

Véletlen wiki