FANDOM

Shbl.spamwiki.hu

Nospam-6379.gif
Ez az oldal segíthet a spamellenes harcban.

Figyelem! Ez az oldal egy feketelistáról szól. A Spamwiki feketelistáinak használati útmutatója, részletes leírása pedig ide kattintva olvasható.

Az shbl.spamwiki.hu a magyar Spamwiki RHSBL alapú feketelistája. A szabadon bővíthető Spamwiki Pellengére gyűjti azokat a magyar magánszemélyeket és vállalatokat, akik vagy amelyek spameket küldenek. A szégyenfalra került spammerek leveleiből készül az shbl.spamwiki.hu feketelista.

A szolgáltatás a Mailspect MPP támogatásával működik.

Működése Szerkesztés

A feketelista alapja a Spamwiki Pellengére. Az oda került spamekből azon magyar és külföldi szerverek nevét, domén nevét, névként használt IP-címét tartalmazza, melyek a magyar spamekben feltűntek. Tartalmazza a spamküldő szerverek nevét, domén nevét, illetve a spamekben reklámozott weboldalak nevét, domén nevét is.

A spamküldő szerverek IP-címeit az sbl.spamwiki.hu feketelista tartalmazza.

A feketelista nem tartalmaz törvényes spamekben használt domén neveket, azok várhatóan egy későbbiekben induló külön feketelistára kerülnek majd fel.

A listát levelezőszerverek üzemeltetői tudják felhasználni. Szervereiken a használati útmutató segítségével beállíthatják, hogy azok ne fogadjanak el emaileket a spamterjesztésben korábban részt vett szerverektől, utasítsák vissza, vagy spamként jelöljék meg azokat az e-mail-eket, melyekben korábban spamben reklámozott hivatkozások találhatók.

Története Szerkesztés

Az shbl.spamwiki.hu feketelista a SpamTerjesztok utóda, annak DNSBL alapú megvalósítása.

Tesztüzemét 2010. augusztus 4-én kezdte meg.

Kapcsolódó oldalak Szerkesztés

Feketelista Szerkesztés

Szócikkek Szerkesztés

A Wikia-hálózat

Véletlen wiki