Fandom

Spamwiki

Spam (tánc)

694oldal a wikin
Add New Page
Vita0 Share

A spam egy tánctípus, melyben gyakran ismétlődő, görcsös mozdulatokat kell tenni. A keményebb punk, alternatív és progresszív rockzenékre táncolható.

Eredete Szerkesztés

A spamelés gyökere az úgynevezett mosholás, amelyben a táncolók egymásnak ütődnek, vállal és mellkassal lökik egymást odébb (hasonlít a pogó táncstílusra, csak itt nem egyhelyben, föl-le ugrálva teszik mindezt). Mivel hasonló sérüléslehetőséget hordoz magában, több fesztiválon és koncerten tiltott ez is.

Az elnevezést a kanadai Ontarióban kapta egy underground csoporttól, akik a számítógépes spamekhez hasonlították a táncot annak véletlenszerűsége és sebessége miatt.

Stílus Szerkesztés

A moshos alapot többféle tánc, például a fej ütemes rázását jelentő headbanging elemeivel ötvözték. Mivel nincsenek szoros formai megkötések, gyakorlatilag a spam táncolásához elég „érezni” a zenét, így járható jazzra éppúgy, mint hardcore számokra.

Zene Szerkesztés

Többnyire rockzenékre táncolják, leggyakrabban pszichedelikus rockra. Kifejezetten spam táncra nem készítettek zenéket, de a Speedway 69 Spam Dance albumának egyik száma a Dance Spam Dance („Táncolj spam táncot!”).

Droghasználat Szerkesztés

A pszichedelikus zene a tudatmódosítók hatását próbálja visszaadni, de ettől függetlenül a spameléssel nem függ kötelezően össze a drogok használata. A tánchoz nem szükséges bármilyen hasonló szer használata, leggyakrabban tisztán, esetleg alkoholos befolyásoltság alatt táncolják.

A Wikia-hálózat

Véletlen wiki