Fandom

Spamwiki

Spam a tőzsdén

694oldal a wikin
Add New Page
Vita0 Share

A Social Science Research Network (SSRN) tanulmánya 2006 augusztusában rámutatott, hogy spamek segítségével akár 4,9–6 százalék nyereség érhető el a tőzsdén.

A kutatás vezetői, Laura Frieder egyetemi professzor és Jonathan Zittrain, az oxfordi Internet Intézet munkatársa azokat a kéretlen reklámlevelekt vizsgálták, amelyek tőzsdei befektetésre, részvények vásárlására buzdítanak. Összesen több mint 75 000 (2004 januárja és 2005 júliusa között elküldött) spamet gyűjtöttek össze, majd ezek ajánlatait összevetették a későbbi tőzsdei áringadozásokkal.

Arra jutottak, hogy az a spammer, aki a levelek elküldése előtt vásárolt az említett részvényből, a szétküldés után 4,9%-os haszonnal adhatja el őket. Az azonban, aki hisz a kapott üzenetnek, 1000 dollár befektetése után két nap után már csak 947,5 dollárt kaphatnak vissza. Komolyabb akciók során ez az összeg 930 dollárra is csökkenheti; ilyenkor a csaló spammer nagyobb hasznot is szerez.

Zittrain fölhívta rá a figyelmet, hogy ezek a manipulált mozgások nem csupán a becsapott befektetőnek okozhat károkat, hiszen az egész tőzsdére kihathatnak.

2007 márciusában az amerikai tőzsdefelügyelet a heti százmillió tőzsdét befolyásoló kéretlen levél miatt az ezekben érintett értékpapírokkal való kereskedelmet tíz napig megtiltotta.[1]

2009-ben vádalkut kötött a bírósággal David S. Patton (49), aki a tőzsdei spamcsalásokhoz szükséges szoftverrel kereskedett 2004 januárja és 2005 szeptembere között. Az alku miatt legfeljebb hatéves börtönbüntetést, 3000 dolláros bírságot és a csalással szerzett 50 000 dolláros jövedelmének elkobzását róhatják ki.[2] Patton programját használta Alan Ralsky is.

Forrás Szerkesztés

  1. Vírus Híradó: Spamek kapcsán nyomoz az amerikai tőzsdefelügyelet
  2. Prím Online: Bűnösnek vallotta magát a tőzsdei spamküldő fejlesztője

Kapcsolódó hírek Szerkesztés

A Wikia-hálózat

Véletlen wiki