Fandom

Spamwiki

Spam a terrorizmusban

694oldal a wikin
Add New Page
Vita0 Share

A spammelés a terrorizmus eszköze is lehet, erre már több internetbiztonsági szakértő is rámutatott. Szintén ismeretes, hogy a világháló fontos szerepet játszik a terroristák kommunikációjában: az akciók megszervezésében, az információk továbbításban, a mindennapos kapcsolattartásban stb.

Azonban a terroristák fölismerhetik, hogy a kéretlen reklámlevelek milyen komoly terhelést jelentenek a hálózatoknak, és mennyi kárt az országoknak, ekkor pedig a spammaffiánál is komolyabb veszélyt jelenthetnek.

A European Network and Information Security Agency (ENISA) 2008-ban rámutatott, hogy a 2001. szeptember 11-i terrortámadás méretével megegyező hackerek által mért digitális támadás esélye valós.[1]

Lehetséges módszereik Szerkesztés

A terroristák spammelési szokásai megegyeznek a szokványossal: az SMTP pontatlanságát használják ki, így az e-mail küldője gyakorlatilag azonosíthatatlan, elektronikus levélcímeket pedig az address harvesting módszerével gyűjthetnek.

A legnagyobb veszélyt mégis a terroristák által alkalmazott phishing technikák jelentik, melyekkel akár bankok és közintézmények előlük zárt internetes területeire is bejuthatnak.

Hatékonysága Szerkesztés

Nem elhanyagolható tényező, hogy egy nagyobb számban kiküldött spam emberek millióihoz eljuthat, így akár egy-egy csoport tagokat is toborozhat, kifejezetten olcsón és névtelenül. A beszervezett tagokat pedig nagyobb számban lehet tájékoztatni is spameken keresztül, akár titkosított szövegekkel is.

Forrás Szerkesztés

  1. Index: Digitális szeptember 11-től tart az EU

A Wikia-hálózat

Véletlen wiki