FANDOM

Figyelem! Ez az oldal egy spamellenes eszközről szól. A hasonló nevű internetes játékról itt lehet olvasni.

A Spamalot az Illinois-i egyetem öt kutatója – Peter C. Nelson, Kenneth P. Dallmeyer, Lukasz M. Szybalski, Tom P. Palarz és Michael Wieher – által kifejlesztett spamellenes eszköz. Célja, hogy a spamek megrendelői számára nem megtérülő munkát generáljon, illetve, hogy segítsen az internetes csalók leleplezésében.

A szoftver a hagyományos spamszűrőkkel működik együtt: amennyiben a filter (vagy a felhasználó) úgy találja, hogy egy üzenet spam, akkor a Spamalot újból elemzés alá veti a levél szövegét, és ha úgy találja, hogy tud vele kezdeni valamit, akkor továbbítja a szükséges információt egy megfelelő intelligens ágensének (IA-nak), amely a scam baiting módszerét használva megpróbálja az üzenet küldőjét minél tovább és minél több személy nevében szóval tartani.

Az ágensek Szerkesztés

Az intelligens ágensnek olyan programok, amelyek képesek a környezetükhöz alkalmazkodni, vele interakcióba lépve pedig tanulni és fejlődni. Fontos tulajdonságuk, hogy nagy mennyiségű adatot rövid idő alatt fel tudnak dolgozni, így amellett, hogy feladatukat hamar elvégzik, igen gyorsan is tanulnak.

Utalva a Monty Python csoport – a Spamalot jelenet megalkotóinak – legendás Gyalog-galopp című filmjére, amely a kerekasztal lovagjainak történetét dolgozza fel, a Spamalot projekt keretében az alábbi nevű ágensek születtek.

Arthur Szerkesztés

Ő foglalkozik a nigériai spammerekkel. Elsőként elemzi a beérkezett üzenet szövegét, amelyből rendszerint elég információ kiderül ahhoz, hogy párbeszédet kezdeményezzen a küldővel. Minden elküldött levél egy adatbázisban tárolódik, így nem fordul elő, hogy ugyanazt a levelet kétszer küldi el. Hogy a kommunikáció még emberibbnek tűnjék, Arthur rendszeresen érdeklődik a spammer és családjának hogylétéről, a helyi időjárásról és hasonló semleges dolgokról, a levelezést pedig egészen addig folytatja, amíg a címzett válaszol.

Arthur eddig tizenkét spammerrel kommunikált, átlagosan hat üzenet erejéig, a leghosszabb beszélgetés pedig tizenöt üzenet hosszú volt.

Patsy Szerkesztés

Ez az ágens jelzálogbrókerektől, illetve online egyetemektől érkező üzenetekkel foglalkozik. Képes rá, hogy elvégezze a webes űrlapokon történő jelentkezést, figyelve, hogy lehetőleg ígéretes információkat adjon meg az ajánlattevő számára (például jó hitelbesorolás). A személyes adatok megadásakor a program honey pot-ként működő e-mail-fiókokat és üzenetrögzítőket ad meg, amelyek által rögzített információ segíthet a spammerek nyakoncsípésében.

Patsy regisztrációi összesen körülbelül száz hívást eredményeztek, bár a telefonálók nagy része nem hagyott üzenetet.

Lancelot Szerkesztés

A Lancelot nevű ágens még fejlesztés alatt áll, a későbbiekben phishing oldalak és online gyógyszertárak adatbázisának hamis adatokkal történő elárasztására akarják alkalmassá tenni.

A Wikia-hálózat

Véletlen wiki