FANDOM

Ez az oldal a szolgáltatók pellengére, a Spamwiki szégyenfala, melyre azok a szolgáltatók kerülnek fel, melyek szolgáltatásait a magyar spammerek használják. E szolgáltatók nem lépnek fel a spammerek ellen, így maguk is támogatják a magyar spammereket, hozzájárulnak a magyar spamek létezéséhez.

Coldfusion Magyarország Kft. Szerkesztés

Nagyito.png Fő szócikk: Coldfusion Magyarország Kft.

2008. július 10.: A cég szerver hoszting területén spamküldő szerverek, illetve olyan weboldal működnek, melyeket kéretlenül reklámoznak e-mailben. A szolgáltató egyáltalán nem lép fel ügyfeleivel szemben, sőt, maga is végez spamelést.[1]

2008 októbere: A Coldfusion ígéretet tett a Spamwiki számára, hogy ő és a hozzá kapcsolható vállalatok fellépnek a bejelentések után a spammerek ellen.[2] A megállapodás végül kútba esett[3].

2009 április 14.: A Nemzeti Nyomozó Iroda razziát tartott a cég Victor Hugo utcai szervertermeiben, és lefoglalta a társaság 35 szerverét, rajtuk több terabájtnyi illegális tartalommal. Ez világviszonylatban is rendkívüli warezfogást jelent. A tulajdonosokat és egyéb érintett személyeket letartóztatták, egyikük azóta is szökésben van.[4][5] Az akció után a töredékére esett vissza a hazai warezspam-forgalom, tőlük egyetlen új spam sem érkezik, a társaságnak a jelek szerint vége.

Szervernet Kft. Szerkesztés

Nagyito.png Fő szócikk: Szervernet Kft.

2008. július 28.: A cég szerver hoszting szolgáltatási tartományain spam küldésre és a spamben reklámozott weboldalak szolgáltatására használt szerverek is elhelyezkednek. Kasza György néha megválaszolja a bejelentéseket, azonban érdemi megoldás soha sem születik, a spamelés, a spammerek támogatása folyamatos.[6]

2008 novembere: Az Online Technologies Kft. az 1B Telekom Kft. után[7] a Szervernettől kap új IP hálózatokat[8].

Források Szerkesztés

  1. A Coldfusion Magyarország Kft.-vel kapcsolatba hozott spamek gyűjteménye: Kategória:Coldfusion-spamek.
  2. A vállalat nyilatkozata a Spamwiki számára
  3. Lásd a Békéltetői testület aloldalán.
  4. Index.hu: Offshore cég mögé bújtak a warezspammerek
  5. Asva.info: A CFM razzia képei + közlemény
  6. A Szervernet Kft.-vel kapcsolatba hozható spamek gyűjteménye: Szervernet-spamek.
  7. Szerkesztőnk írása: Az 1B Telekom Kft. és az Online Technologies Kft. szakítása
  8. Lásd az Online Technologies-spamek kategóriát.

Essze.png
A témáról szerkesztőink esszét írtak:

A Wikia-hálózat

Véletlen wiki