Fandom

Spamwiki

The Abusive Hosts Blocking List

694oldal a wikin
Add New Page
Vita0 Share

A The Abusive Hosts Blocking List (AHBL) egy internetes feketelista, amelyet a The Summit Open Source Development Group (SOSDG) készített a 2000–2002-es Summit Blocking List alapján.

Listák Szerkesztés

DNSbl Szerkesztés

Az AHBL főként DNSBL listákat tartalmaz: a nap huszonnégy órájában ellenőrzi az SMTP rendszereket, és különböző spameket küldő szervereket, illetve egyéb ehhez kapcsolódó aktivitásokat figyel.

IRCbl Szerkesztés

A DNSbl lista egyszerűbb verziója, amely IRC alapú beszélgetőprogramokat és egyéb chateket figyel.

RHSbl Szerkesztés

A SURBL-hoz hasonlóan spammerek által birtokolt doménneveket, weboldalakat tartalmaz.

TORbl Szerkesztés

A Tor nevű internetes anonimitást nyújtó programmal való visszaélések ellen küzd.

Kritikák Szerkesztés

A spamellenes harcban szintén szerepet vállalók között is sokáig vita tárgya volt az AHBL, mivel nagyon keményen bánik a gyanús elemekkel. Emlékezetes eset, amikor Spanyolország legnagyobb internetszolgáltatóját, a Telefonica.es-et fél évre kitiltották, mivel szerintük onnan érkezett a legtöbb spam és internetes csalás.

A The Spamhaus Projecttel sem működnek együtt.

A bíróságon Szerkesztés

2005. december 17-én a FreeSpeechStore.com tulajodnosa, Richard Scoville a texasi bíróságon 3,525 millió dollárra perelte az AHBL-t, így a mögötte álló SOSDG-t, mivel a listára vették. Véleménye szerint ez neki személyes lelki problémákat okozott, vállalatának pedig komoly anyagi veszteséget.

2006. január 6-án az ügyet a bíróság ejtette jogkör hiányában.

A bírósági ügyről Szerkesztés

A Wikia-hálózat

Véletlen wiki