FANDOM

A The Coca-Cola Company a világ legnagyobb nem alkoholtartalmú üdítőket és azok alapanyagait forgalmazó vállalata, a Coca-Cola vagy Coke nevű ital készítője. A több mint kétszáz országban működő vállalat már többször került a spamtevékenység gyanújába.

A Coke Zero Szerkesztés

Cokezero.jpg

Egy dobozos Coca-Cola Zero

Ausztráliában Szerkesztés

Huszonkét év várakozás után a vállalat legnagyobb vállalkozása volt a Coca-Cola Zero nevű termék bevezetése. 2005 novemberében ehhez Ausztráliában létrehoztak egy fedőszervezetet, a Zero Movementet, amely street spamekkel (graffitikkel), e-mailes üzenetekkel és egy hamis bloggal támogatták a terméket.

Norvégiában Szerkesztés

Hasonló módszerekhez nyúltak az üdítő 2006. október 1-jei norvég bemutatásakor is. Ekkor fórumspameket alkalmaztak a népszerűsítéshez. Az üzeneteket fórumok tucatjaira küldték el többféle IP-címet használva. Az üzenet szövegében egy humorosnak szánt internetes videó linkje volt megtalálható, amelyben egy lány állandóan megpofozza a partnerét, mert az azt mondja, hogy nem is kövér. A videó végén megjelenik a zeroismore.com domén.

A The Coca-Cola Companyvel szemben nagy felháborodást okozott az eset, mivel ez a norvég spamtörvények szándékos megsértése. Ráadásul egy norvég reklámtörvény szerint a hirdetéseknek jól azonosíthatónak kell lenniük, ezért minden hirdetési videónál, illetve weblapnál jelezni kell, hogy fizetett reklámról van szó.

thumb|200px|right|A spamben küldött reklámfilm

A vállalat a médiaérdeklődésre való tekintettel beismerte, hogy vírusmarketinggel szerették volna bevezetni az új terméket, ezzel azonban egy a goviral nevű céget bízták meg, szerintük ők felelősek a törvénysértésekért.

Street spamek Magyarországon Szerkesztés

Nagyito.png Fő szócikk: Coca-Cola Magyarország Szolgáltató Kft.

Az utcákon és tereken elhelyezett illegális posztereket és matricákat Magyarországon is bevetette a cég: először még 2003 áprilisában a Chiwawa-kampány, majd 2005 áprilisában a Bamboocha-kampány során lepték el az utcákat az engedély nélküli matricák.

A Wikia-hálózat

Véletlen wiki