FANDOM

Az UBE angol nyelvű rövidítés, melyet a spam szinonimájaként használnak főleg a szakirodalomban.[1][2][3] Jelentése Unsolicited Bulk E-mail, magyarul kéretlen, tömeges e-mail, azaz bulk mail. A spam általános ismérvei[4] közül nem tartalmazza a üzleti, vagy reklámcélúságot. Azt fejezi ki, hogy egy spam nem kell feltétlenül, hogy hirdetést tartalmazzék, elég, ha kéretlen és tömeges.

Lehetséges célok Szerkesztés

A spam célja leggyakrabban anyagi haszonszerzés, azonban használják egyéb nem üzleti vagy nem közvetlenül üzleti céllal is. Ilyen például a politikai célok elérése, választások eredményének befolyásolása, közvélemény-kutatás, társadalmi célok elérése, sőt akár kifejezetten pozitív célt – mint jótékonykodásra, adakozásra buzdítás – is próbálhatnak spamben népszerűsíteni.

Ide tartoznak a különféle vírusok, trójai és egyéb kártékony programok által küldött kéretlen és tömeges e-mailek is, melyek közvetlenül további számítógépek megfertőzését, botnetek bővítését, személyes adatok megszerzését célozzák. Közvetve persze ezek is üzleti haszonszerzésre irányulnak.

Az UBE szakkifejezés ezeket a nem üzleti, de kéretlen és tömeges e-maileket is magában foglalja.

Forrás Szerkesztés

  1. Internet Mail Consortium: Unsolicited Bulk Email: Definitions and Problems
  2. Coalition Against Unsolicited Bulk Email, Australia: Definitions of Words We Use
  3. SearchCIO.com: UBE
  4. Spam#Ismérvei

A Wikia-hálózat

Véletlen wiki