FANDOM

A Usenet nevű hírcsoportok számítottak a spamek által leginkább fertőzött területnek, míg az e-mail át nem vette az uralkodó szerepet. Az első Usenet-spamet egy Rob Noha nevű főiskolai hallgató küldte el, aki pénzt kért tanulmányai folytatásához.

Make money fast! Szerkesztés

Nagyito Fő szócikk: Make money fast

Ezután már kifejezetten öncélúan spammelték egyesek a hírforrásokat. David Rhodes indította el a „Make money fast” (Gazdagodj meg gyorsan!) nevű lánclevelét, amelyet sokan tovább is küldtek. A büntetés az internetelérések letiltása volt, így hamar megálljt tudtak parancsolni a további terjedésnek.

Az ARMM spam Szerkesztés

Nagyito Fő szócikk: ARMM spam

1993-ban Richard Depew egy új moderálási módszert dolgozott ki, de egy sajnálatos hiba folytán rengeteg üzenettel árasztotta el az egyik hírcsoportot. Az archívum szerint itt bukkant föl először a spam elnevezés is. (Mivel azonban itt nem szándékos kéretlenlevél-küldés történt, ez ma már nem is valódi spam.)

Jézus eljövetele Szerkesztés

Az első komoly botrányt kiváltó Usenet-spamig 1994. január 18-áig kellett várni. Ekkor az Andrews Egyetem rendszergazdája, Clarence Thomas a „Globális figyelmeztetés: Jézus hamarason eljő” üzenettel árasztotta el a Usenetet.

Thomasnak el kellett hagynia az egyetemet, de semmilyen komolyabb büntetést nem kapott, és a vallási üzenet küldözgetését sem fejezte be.

Canter & Siegel Szerkesztés

A leghíresebb Usenet-spam mégis a Canter & Siegel ügyvédi iroda üzenete volt, amely az amerikai zöldkártyalottó hirdetését végezte spamben. Az igazi felháborodást az okozta, hogy az iroda egyáltalán nem kért bocsánatot, sőt kifejezetten büszkék voltak rá, hogy a címlapokra kerültek. Hamarosan egy spammereknek szóló útmutató is napvilágra került.

Serdar Argic Szerkesztés

Nagyito Fő szócikk: Serdar Argic

1994 első hónapjaiban valaki Serdar Argic néven néhány kulcsszóra politikai témájú üzenetekkel szórta teli a különböző hírcsoportokat az örmény népirtásról.

A szcientológus spam Szerkesztés

Az 1990-es évek végén a Szcientológia Egyházzal foglalkozó alt.religion.scientology hírcsoporton jelent meg egy spam, amely óriási felháborodást, azaz flame-et váltott ki. Sokakat a legnagyobb Usenet-háborúra, a Meow Warsra emlékeztetett.

A Wikia-hálózat

Véletlen wiki