FANDOM

Valery Fabrikant (1940–) egy, a Szovjetunióban született, majd 1979-ben a kanadai Quebecbe költöző zsidó származású professzor, aki 1980. óta a Concordia Egyetemen tanított.

Mint gyilkos Szerkesztés

1992. augusztus 24-én fegyveres mészárlást rendezett az egyetem kilencedik emeletén. Három professzort, Matthew Douglasst, Michael Hogbent és Jaan Sabert megölte, a titkárnőt, Elizabeth Horwoodot pedig megsebesítette. A vérontással kapcsolatban weblapján így írt: „remélem úgy emlékeznek majd rám, mint az emberre, akiben elég bátorság volt, fölvenni a halálos harcot a jogtalanságokkal szemben, és másokat is arra ösztökél, hogy kövesse a példáját”.

Fabrikant magát védte a tárgyaláson, az elmeszakértő szerint pedig beszámítható. Az öthónapos eljárás után bűnösnek találták emberölés vétségében, és életfogytiglani börtönbüntetésre ítélték. Jelenleg a Sainte-Anne-des-Plaines városi Archambault börtönében tartják fogva.

Mint spammer Szerkesztés

Politikai témájú, főként ellene irányuló konspirációs elméletekkel kapcsolatos Usenet-spameket küldött a can.general és can.politics hírcsoportokba.

A Wikia-hálózat

Véletlen wiki