Fandom

Spamwiki

Vardan Kushnir

694oldal a wikin
Add New Page
Vita2 Share
Vardan Kushnir
1969. november 22. – 2005. július 24.

Nopicture.png

Álnevei: nincs

Büntetés: meggyilkolták

Vardan Vardanovich Kushnir egy örmény származású orosz spammer, akit az orosz spamkirályként emlegettek. Az American Language Center (továbbiakban: ALC) nyelviskola vezetője volt, aki kéretlen reklámlevelekben hirdette nyelvtanfolyamait, szerte az orosz weben. 2005-ben meggyilkolták.

Mint spammer Szerkesztés

2003. és 2004. között huszonötmillió emberhez jutott el a hirdetése; Oroszországon kívül az Egyesült Államokba, Ukrajnába és Izraelbe is. A 2004-es év nyolcmilliós felhasználócsúcsa után a módszer már nem hozott olyan eredményeket, mint addig.

Kushnir lassan közellenséggé vált: ugyanúgy támadta a miniszterhelyettes Andrey Korotkov, mint a Golden Telecom, mely egy robottal állandóan hívás alatt tartotta az ALC telefonszámait, ellehetetlenítve a munkát. Az iskola weboldala állandó DoS-támadásoknak volt kitéve.

Az orosz spamtörvény hiánya miatt a férfi gyakorlatilag korlátlanul végezhette a tevékenységét, bár 2001 áprilisára már Kansas és Florida is fölszólította a spamtevékenység megszüntetésére.

Ismerősei szerint Kushnir egyszerűen megalomániás volt: azért szeretett volna egyre sikeresebb (híresebb) lenni, hogy elismerjék, hogy nagynak érezhesse magát.

Élete végére szcientológus lett.

Mint áldozat Szerkesztés

2005. július 24-én, vasárnap brutális kegyetlenséggel meggyilkolták Sadovaya-Karetnaya utcai otthonában, Moszkva szívében, ahol édesanyjával élt. A halál oka több tompa fejütés volt. A rendőrség szerint meggyilkolása nem áll összefüggésben a spamtevékenységével, hiszen a lakását is átkutatták, így feltételezhetően rablógyilkosság történt.

Halála könnyebbséget okozott, hiszen Oroszország egyik legnagyobb spammerének tartották, aki miatt több szolgáltató egészen egyszerűen letiltani kényszerült a .ru (tehát az orosz) doménről érkező üzeneteket.

2005 augusztusában az orosz média három lányról számolt be, akik szerint az akkor még csupán tizenöt éves társukkal létesített szexuális kapcsolatot Kushnir, majd amikor egy másikukkal is próbálkozott, önvédelemből vágták fejen.

A Wikia-hálózat

Véletlen wiki