FANDOM

Vikmanlaszlo.jpg

Vikman László előadása Az elektronikus gazdaság joga című konferencián.

Vikman László a Jogi Fórum és az Infokommunikáció és Jog című folyóirat szerkesztője, több spamekről szóló tanulmány szerzője.

Publikációk a témában Szerkesztés

Első kéretlen reklámlevelekről szóló publikációja 2002. október 15-én jelent meg A kéretlen elektronikus reklámok szabályozása címmel. A cikk kibővített változata megjelent a 2002. évi Médiakönyvben, majd megkapta az IHM különdíját.

Második előadása a Direktmarketing és spam – lehetőségek, korlátok címet viselte, és 2005. április 7-i Az elektronikus gazdaság joga című konferencián tartotta meg. Vikman definiálja benne a spam fogalmát, illetve kitér az Amerikai Egyesült Államok és az Európai Unió szabályozására.

Részlet egy előadásából Szerkesztés

Vikman László
A spam szabályozására világszerte alapvetőn három modell alakult ki. Az első modell szerint a kéretlen üzenetben fel kell tüntetni annak kereskedelmi jellegét és egy válaszcímet, ahol a felhasználó lemondhatja a további küldeményeket – ez az ún. szűkebb opt-out. A második modell a tágabb opt-out rendszer, ami speciális listák összeállításán alapul (ún. Robinson-listák), melyekre feliratkozva a felhasználó jelezheti a direktmarketinget folytatóknak, hogy nem tart igényt reklámokra. A legszigorúbb megoldás az Európai Unióban kidolgozott opt-in modell, amelyben szintén egy lista a kiindulási pont – ezen a listán viszont azok szerepelnek, akik szeretnének reklámüzeneteket kapni.
   
Vikman László

—Vikman László: A kéretlen elektronikus reklámok szabályozása

A Wikia-hálózat

Véletlen wiki