Wikia

Spamwiki

Wayne Mansfield

Vita0
693oldal a wikin

A nyugat-ausztráliai Perthben élő Wayne Mansfield, a T3 Direct Marketing (ma már Clarity1 Pty Ltd.) vállalat vezetője az első ausztrál, akit spamelés miatt bepereltek, még 2002-ben.

Történet Szerkesztés

Mansfield már az 1990-es években is hasonló tevékenységet végzett, akkor kéretlen faxüzenetekkel, úgynevezett junk faxokkal reklámozta a vállalatait.

Később fordult az e-mailes hirdetés felé, míg végül 2002 júniusában a SPEWS feketelistára tette az aktuális vállalatát.

Később összetűzésbe került az e-mail spamek elleni kampányairól ismert Joey McNicollal, aki egy weboldalon és néhány hírcsoporton hívta föl a figyelmet a T3 Direct Marketing spamtevékenységére.

Szemben a törvénnyel Szerkesztés

2005 júniusában az akkori ACA (Australian Communications Authority) eljárást indított Mansfield és vállalata ellen az ausztrál spamtörvény, a Spam Act 2003 alapján. A vád szerint a 2004-es évben a férfi 56 millió kéretlen reklámlevelet küldött szét. Ő volt az első személy, akit a törvény alapján megvádoltak. Az Ausztrál Központi Bíróság 2006. április 13-án tárgyalta az ügyet, de nem jutott döntésre.

Az első vállalat, amelyet megbüntettek a törvény alapján, szintén Mansfieldé: a Clarity1 2006 októberének végén 1 000 000 ausztrál dolláros büntetést kapott az Ausztrál Központi Bíróságtól, és vállalatát külön is megbírságolták.

A Wikia-hálózat

Véletlen wiki