Fandom

Spamwiki

Zunker

694oldal a wikin
Add New Page
Vita0 Share
Zunker1.png

A Zunker on-line kezelőfelülete a statisztikákkal; Magyarország a tizedik a fertőzöttségi rangsorban

A Zunker egy ötvennégy országra kiterjedő számítógépes hálózat, amely zombi számítógépek irányításával spamek millióit küldte szét.[1] A botnetet a PandaLabs szakemberei fedezték föl, és 2007. május 8-án publikálták a vállalat blogjában az esetet.[2] Május 16-ára összesen tizennyolc Zunker-fertőzött szervert találtak, ezekből hat volt aktív.[3]

A botnet használata Szerkesztés

Zunker2.png

Spamküldés a Zunkeren keresztül

A PandaLabs által publikált képek bizonyítják, hogy az eltérített számítógépek összehangoltan irányíthatóak egy egyszerű internetes kezelőfelület használatával. Az oldal statisztikát vezet a megfertőzött gépekről, országonkénti fertőzöttségi listát állít föl, illetve gyors spamküldési lehetőséget is nyújt, akár előre megírt sablonok használatával is. A kiválasztott ország zombijaira akár újab fertőző program is küldhető.[4]

A rendszer alkalmas fórumspamek, spimek stb. küldésére is. A legtöbb eltérített és a tulajodonos tudta nélkül spamküldésre használt számítógép a Zunker hálózatában Németországból került ki.[2] Főként oroszországi gépeket tartalmazó szervert is találtak, ez viszont a PandaLabs szerint arra készült, hogy a Bck/Barracuda.A nevű férget telepítse minél több számítógépre, amelyek aztán könnyedén DoS-támadás áldozatai lehetnek.[5]

Forrás Szerkesztés

  1. Jox.hu: Világméretű zombitámadás
  2. ^ 2,0 2,1 PandaLabs Blog: Zunker Bot
  3. PandaLabs Blog: More Zunkers!!!
  4. Yellow Cube blog: Kezelőfelület egy botnet számítógépeihez
  5. PandaLabs Blog: Zunker that installs another Bot

A Wikia-hálózat

Véletlen wiki